Môže vaša obuv zaviniť dopravnú nehodu?
Len veľmi málo ľudí číta návod na použitie a ešte menej ich číta návod na použitie motorového vozidla, ak taký vôbec existuje. Je preto zarážajúce, aké požiadavky na vodiča môže mať jeho poisťovňa. Preto ak Vás list poisťovne naozaj dostal do úzkych a od prekvapenia nezatvárate ústa, nezúfajte.
Karol je majiteľ dizajnérskej firmy a ako každý šéf má kopu starostí, preto ak sa k tomu pridruží aj nejaká búračka jeho zamestnancov, chce aby sa to vyriešilo čo najrýchlejšie. Keď mu pred Vianocami zavolal jeho zamestnanec, že to v Piešťanoch ťukol s dodávkou, dva krát ho to nepotešilo. Jeho šofér nabúral do vykladacej rampy, pretože pri cúvaní sa mu mokrá topánka šmykla z brzdového pedálu na ten plynový.
Auto tak putovalo do servisu a nahlásenie škody do poisťovne. Po doložení faktúry ju poisťovňa dva mesiace spracovávala. Potom prišla odpoveď, faktúru krátili o dvadsať percent. Dôvod? Vraj poistený má dbať, aby poistná udalosť nenastala. V reakcii na odvolanie v poisťovni ešte doplnili, „že tým ako si vodič vozidla neskontroloval svoju obuv pred činnosťou vedenia vozidla a manipulácie s pedálmi vozidla, porušil povinnosť smerujúcu k odvráteniu alebo zmenšeniu nebezpečenstva.“ A ešte je údajne aj logické, „ že každý vodič si pred začatím výkonu jazdy skontroluje obuv, či je táto spôsobilá k úkonom spojeným s vedením vozidla.“ To naozaj dostalo aj Karola. Ale keďže mu poisťovňa tvrdila, že je to logické, tak si myslel, že to skutočne logické je.
Aj tak ho to však škrelo a preto to spomenul pri jednej spoločnej debate s našim obchodným zástupcom pánom Ing. Petrom Polomským zo Spišskej Novej Vsi. Po prvom posúdení celej situácie v LITISe, sme preto do poisťovne napísali minimálne tak originálny list ako oni. Reakcia bola rýchla a peniaze, vo výške v akej Karolovi skutočne patrili, prišli na účet do dvoch týždňov.
Súvisiace príbehy: