Na čo všetko mám nárok?
Či konkrétna situácia prinesie poškodenému právo na náhradu škody alebo nie, je zložitá otázka. Správne sa s ňou vysporiadať majú problém aj samotné poisťovne. Poisťovňa nám preto nikdy sama od seba neoznámi na čo všetko máme nárok. Žijeme tak v nevedomosti, koľko peňazí nám uteká pomedzi prsty.
Riešením sa môže zdať návšteva poisťovne. V poisťovni sa ku konkrétnej odpovedi ale len ťažko dopracujeme. Zmluvy, zmluvné dojednania, všeobecné poistné podmienky a zákony sú spleťou nezrozumiteľných a vzájomne neprehľadne poprepájaných paragrafov plných „právnickej frazeológie“. Stojí veľa námahy vyznať sa v nich. Jedinou možnosťou ako neprísť o svoje peniaze tak ostáva požiadať o pomoc odborníka.
Pána Pavla ešte v roku 2005 zrazilo v práci auto, vodič podľa polície nevenoval dostatočnú pozornosť riadeniu svojho osobného motorového vozidla. Trieštivá zlomenina pravého predkolenia a pridružené komplikácie si vyžiadali niekoľko operácii. Liečba trvala viac ako rok.
Napokon po štyroch rokoch úmorného vybavovania získal p. Pavol odškodné vo výške 4 000 EUR. Celú udalosť tým považoval za uzavretú. Už vtedy vedel, že ho čaká ďalšia operácia. V roku 2011 teda absolvoval poslednú operáciu, zdravotný stav sa však aj naďalej zhoršoval. Až teraz, osem rokov po tej nešťastnej udalosti sa jeho stav podľa lekárov ustálil. Smutnou skutočnosťou je, že úraz zanechal trvalé následky.
O jeho ťažkej situácii sa našťastie dozvedel náš obchodný zástupca, a tak LITIS mohol pomôcť a získať pre p. Pavla aspoň čiastočnú náplasť na ujmu, ktorú utrpel. Ak by ho totiž neoslovil, jeho nárok by ostal zabudnutým navždy a peniaze, ktoré mu pomôžu, by zostali v poisťovni.
Súvisiace príbehy:
Pomáhame zraneným zorientovať sa